Til DNT.no forside
Til DNT Finnskogen og Omegn
Fottur

Våre hytter på Finnskogen

Hyttene på Finnskogen har et fantastisk utgangspunkt for friluftsaktiviterer, fotturer i merkede løyper, sykling, kano og padling og mye mer. DNT Finnskogen og Omegn leier og driver flere hytter. Alle hyttene har en ubetjent DNT- standard, så du må ha med mat (drikke) og lakenpose/sovepose. For mer informasjon om de enkelte hyttene, se hytteoversikten under.

Overnatting på hyttene kan forhåndbestilles på nett. Lenke til booking finner du i presentasjonene av hyttene. Da bestiller du seng, og ikke hele hytten. Unntaket er Abborhøgda her bestiller du hele hytten. Vi har også to enkle koier som står åpen og som ikke kan forhåndsbestilles. Dette gjelder for  Brutjernskoia og Løløvknuten. Det er fortsatt mulig å overnatte uten å forhåndbestille.

Hyttene kan også besøkes på vinterstid, men husk at ikke alle hyttene har brøytet vei helt fram. Beskrivelse av hvor tilgjengelig hyttene på vinterstid finner du i presentasjonen av den enkelte hytte på UT.no.

Ønsker du å besøke våre hytter uten å forhåndsbestille, er det fullt mulig på  våre hytter. Unntaket er Abborhøgda som må forhånsbestilles (ikke DNT-nøkkel).

Vilkår, priser og betalingsbetingelser uten forhåndsbestilling

Når du/dere ankommer hytta er det viktig at hele reisefølget skriver seg inn i besøksprotokollen.

• Prisen for overnatting er kr. 200 for medlem og kr 300 for ikke medlem.
  • For ungdom medlem er 13-26 år er prisen kr. 100. Ikke medlem ungdom betaler kr. 300.
  • Alle barn går gratis (0-13 år).
  • Løvknuten og Brutjernskoia er kr: 60 for medlem og kr 150 for ikke medlem.
  • Telting og bruk av utedo anses som dagsbesøk, og har en pris på 60,-/døgn.
  • Alle priser er per person per døgn.

Har du ikke forhåndsbetalt/-bestilt hytten kan du betale ved å overføre til DNT Finnskogen og Omegn:

• Konto nr. 1830 20 63458 (fyll inn hytte og dato i tekstfelt)
  • Vipps til 118154 (fyll inn hytte og dato i tekstfelt)
  • Betaling fra utlandet: IBAN NO5318302063458 og BIC-kode: GRUENO21XXX.

Vær oppmerksom på sengene kan være forhåndsbestilt og kan gjøres krav på av de som har forhåndsbestilt sengene. Regelen er at det må gjøres krav på de forhåndsbestilte sengen(e) innen kl. 19.00 den dagen bestillingen gjelder. Etter kl. 19.00 blir alle senger tilgjengelige for gjester som ikke har bestilt. Ved ankomst etter kl. 19.00 benyttes øvrige ledige senger eller madrass på gulv. De som har bestilt må ha med kvittering som viser hvilken hytte, døgn som er bestilt.

Hytter Eidskog, Kongsvinger og Grue

Hytter i Åsnes og Elverum

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem