Aktiviteter i DNT FO Elverum

DNT Finnskogen og Omegn - Elverum er en aktivt lokallag med turgruppe som arrangerer turer for voksne og barn i Elverum og omegn. I tillegg har vi Barnas Turlag Elverum og en Aktiv i 100 gruppe for Elverum.

Publisert: 06. oktober 2023
Artikkel

Barnas Turlag Elverum

Barnas Turlag Elverum ble startet i januar 2011 og tilhører DNT FO Elverum. Vi ønsker å bidra til et aktivt familiefriluftsliv blant barnefamilier i Elverum. Barnas Turlag er Den Norske Turistforenings tilbud til barn og barnefamilier. Her treffer man andre friluftsglade barnefamilier, og barna kan glede seg over å treffe andre barn på tur. Barn fra 0-12 år kan være med i Barnas Turlag.

Vi tilbyr et variert turtilbud med balnt annet trilletur, søndagstur, sykkeltur og overnattingsturer.  Det er kun trilleturene som har fast dag.

Konkret informasjon om turene finnes under turprogram og/eller på Facebook "Barnas Turlag DNT Elverum".

Trilleturer

Vi har de siste årene klart å gjennomføre trilleturer en til to ganger i måneden. Museumsrunden har vært fast trilleturmål, med oppmøtested på Glomdalsmuseet kl 1100. Turen har en total varighet på 1-1,5 time. Turen avsluttes på museet hvor man kan spise lunsj, skifte, mate osv. Dag og tidspunkt varier etter hvem som kan lede turene (som regel en turglad og sporty nybakt mamma eller pappa). Dette byttes ca. hvert halvår. Følg med på Facebook for oppdatering.

Vi trenger en person til å organisere trilleturer, og søker noen som er i barselpermisjon og som kan tenke ta litt styring og sørge for å sette opp noen faste trilleturer i måneden. Styret i DNT FO Elverum hjelper til slik at du kommer igang.

Kontaktperson:

Johannes Haugland, styreleder DNT FO Elverum
styreleder.elverum@dnt.no

KOM DEG UT DAGEN

To ganger i året arrangerer Barnas Turlag DNT Elverum KOM DEG UT DAGEN. Dette er DNT's nasjonale turdag og satsing på friluftsliv for å få alle ut i naturen. Arrangementet gjennomføres i hele landet på samme dager; alltid første søndag i februar og første søndag i september. Dette er en aktivitetsdag for hele familien.

Turer og aktiviteter

Barnas Turlag organiserer hvert år et variert turtilbud. Det er en god blanding av nærturer og lek for de minste til mer utfordrende sykkelturer og overnattingsturer for de større barna. Målet er å skape turglede og trygghet på tur for alle. Turene til Barnas Turlag Elverum legges ut på Facebook.

Turer og aktiviteter i Barnas Turlag er gratis for både medlemmer og ikke-medlemmer. Men vi håper du vil støtte våre aktiviteter med medlemskap ved å melde deg/dere inn DNT/Barnas Turlag: https://www.dnt.no/medlem/

Turleder/aktivitesleder

Vi ønsker oss alltid nye turledere som kan hjelpe til å lede turer/aktiviteter i tillegg til å være med å planlegge turer. DNT FO Elverum dekker kostnader til grunnleggende turlederkurs. DNT Finnskogen og Omegn avholder egne kurs, men det er også mulig å gå på kurs arrangert av andre DNT foreninger i Innlandet (se kommende kurs under). Hvis du har lyst til å bidra eller har et godt turforslag, send oss en epost eller kontakt oss på telefon. Vi setter pris på alle henvendelser!

Velkommen til hyggelige turer sammen med andre friluftsinteresserte småbarnsfamilier! Vi gleder oss til å hilse på dere!

Hilsen Barnas Turlag Elverum

Kontakperson Barnas Turlag

Johannes Haugland, styreleder DNT FO Elverum
styreleder.elverum@dnt.no

Aktiv i 100 Elverum

Aktiv i 100 er nærturgrupper for seniorer på dagtid, gratis for alle å delta. Det er turer stort sett hver onsdag hele året, med oppmøte på Glomdalsmuseet kl 10. Turene er sosiale og like viktig som trimmen er rasten. Turmål og beskrivelse av turen annonseres på egen Facebookgruppe.

Kontaktperson Aktiv i 100 Elverum:
Geir Olav Nerby
Mobil 97680118
geirnerby@hotmail.com

Turgruppa i Elverum

Turgruppa i Elverum arrangerer turer for voksne og barn i Elverum og omegn. Det er både sommer- og vinterturer med ulik lengde og vanskelighetsgrad. Målet vårt er å skape turglede og få med deg ut på tur! Vi har både dags- og ettermiddagsturer rundt om i Elverum kommune.

Se turkalender og følg med på våres facebook-sider for mer informasjon om turene vi arrangerer.

Har du spørsmål til turene ta kontakt med den enkelte turleder!

Ønsker du å bidra?

Vi er alltid takknemlige for gode tips til turer, og ønsker alltid nye turledere velkomne. Alle våre turledere skal ha Grunnleggende turlederkurs i regi av DNT, i påvente av at kurs holdes anbefales det å bli med som medturleder for å skaffe erfaring.

Kontaktperson/turansvarlig:
Fredrik Thompson
Mobil 92436260
​​​​​​​fthompso@online.no

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem